Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΟΛΠ ΑΕ

Πειραιάς, 28/03/2011


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ


1. Ασφαλιστική κάλυψη των περιουσιακών του στοιχείων στις εταιρίες GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ και GENERALI HELLAS με leader της σύμπραξης την δεύτερη.
2. Ασφαλιστική κάλυψη πρόσθετης υγειονομικής περίθαλψης υπαλλήλων Ο.Λ.Π. Α.Ε. στην εταιρία ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ.
3. Ασφαλιστική κάλυψη οχημάτων και μηχανημάτων στην εταιρία  ΕΘΝΙΚΗ ΑΕΕΓΑ μετά από πρόσθετη διαπραγμάτευση.
Υπενθυμίζεται ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. έχει προσλάβει μετά από ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό ως σύμβουλο του την εταιρία MARSH ΕΠΕ και είναι η πρώτη φορά που γίνεται πλήρης ασφαλιστική περιγραφή και συμμετοχή μεγάλων και γνωστών ασφαλιστικών εταιριών στις διαγωνιστικές διαδικασίες του Οργανισμού.
read more “ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΟΛΠ ΑΕ”

Έκεθεση επαγγελματικού κινδίνου από osha europa

 Η έκθεση παρουσιάζει τους επαγγελματικούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι του τομέα των μεταφορών και παρέχει πρόβλεψη σχετικά με τις αναμενόμενες μελλοντικές εξελίξεις. Περιλαμβάνει αναλύσεις στατιστικών στοιχείων και μελετών και απευθύνεται τόσο σε ανθρώπους που εργάζονται στον εν λόγω τομέα όσο και σε υπευθύνους χάραξης πολιτικής. Σε μια σειρά εκθέσεων για συγκεκριμένες χώρες και θέματα παρέχεται στατιστική εικόνα αυτού του βιομηχανικού τομέα στην Ευρώπη, μαζί με παραδείγματα ορθής πρακτικής και πρόληψης.
Όλη η ανάρτηση βρίσκετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
 http://osha.europa.eu/el/sector/rail_air_water_transport

Εμείς θα ρίξουμε μια ματιά στο κομμάτι της έκθεσης που αφορά το χώρο μας με μερική αναδημοσίευση...

Κίνδυνοι και πηγές κινδύνων που αφορούν τους εργαζομένους στις πλωτές μεταφορές




Στους κύριους φυσικούς κινδύνους περιλαμβάνονται:
  • η έκθεση σε θόρυβο και κραδασμούς, οι στατικές θέσεις του σώματος, όπως η παρατεταμένη καθιστική εργασία και η ορθοστασία
  • η χειρωνακτική διακίνηση φορτίων
  • η εργασία σε κλειστούς χώρους, η εισπνοή αναθυμιάσεων και καπνών, η διακίνηση επικίνδυνων ουσιών (καυσαέρια, χημικά προϊόντα εντός του οχήματος, καύσιμα, έκθεση κατά τη φόρτωση, την εκφόρτωση και κατά τη στάση σε χώρους ανάπαυσης, προϊόντα καθαρισμού, εργασίες συντήρησης κ.λπ.)
  • οι κλιματικές συνθήκες (ζέστη, κρύο, ρεύματα αέρα, βροχή κ.λπ.) και οι αλλαγές της θερμοκρασίας
  • περιορισμένα περιθώρια βελτίωσης εργονομικών συνθηκών εργασίας και του υγιεινού τρόπου ζωής.

• Σύμφωνα με έρευνες και εθνικές μελέτες, η κόπωση αναφέρεται συχνά ως πρόβλημα υγείας στον τομέα των μεταφορών.
Ο φόρτος εργασίας αυξάνεται, ενώ η συμμετοχή των εργαζομένων σε θέματα που αφορούν τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας τους είναι μικρή. Στο πρόβλημα αυτό ενδέχεται να συμβάλλουν η αύξηση της κυκλοφορίας, η εξ αποστάσεως παρακολούθηση, οι απαιτήσεις των πελατών και οι αλλαγές στην οργάνωση της εργασίας. Τις περισσότερες φορές, οι εργαζόμενοι στις μεταφορές έχουν ακανόνιστο και διευρυμένο ωράριο, εργάζονται τις αργίες ή τα Σαββατοκύριακα, και μπορεί να βρίσκονται μακριά από την οικογενειακή εστία για μεγάλο χρονικό διάστημα.


 Όλη η έκθεση σε PDF βρίσκετε εδώ καταρτισμένη στην Αγγλική γλώσσα..

osha.europa.eu
read more “Έκεθεση επαγγελματικού κινδίνου από osha europa”

Μεγάλη παρτίδα παραποιημένων στoν Πειραιά


 Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες από το Λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο το τελευταίο διάστημα έχουν εντοπισθεί και έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες κατασχέσεων και επιβολής ποινών αρκετά Container με προϊόντα παραποιημένα (Μαϊμού). Την περασμένη εβδομάδα σε Container με προορισμό την Βουλγαρία εντοπίστηκαν κατά τον έλεγχο πολλά είδη "Μαϊμού" όπως Υποδήματα τύπου Timberland . Από την περασμένη Δευτέρα είναι υπό έλεγχο Container με προορισμό την Ελληνική αγορά . Στο τελευταίο έχουν εντοπισθεί και καταγράφονται χιλιάδες προϊόντα παραποιημένα , όπως Τσάντες και ρολόγια επωνύμων εταιρειών. Η καταγραφή διήρκησε περίπου μία εβδομάδα .Ο νέος διευθυντής του Ε' τελωνείου έχει μπει με πολύ όρεξη στην δουλειά.

Αναδημοσίευση από: Αλέξανδρος Κουρτέσης
read more “Μεγάλη παρτίδα παραποιημένων στoν Πειραιά”

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

Τα σιδηροδρομικά έργα "χτυπούν" την πόρτα του λιμανιού!




Με πολύ μεγάλη ταχύτητα εξελίσσονται τα έργα διασύνδεσης του Λιμανιού με το Θριάσιο πεδίο... Ήδη οι γραμμές έφτασαν στον παραχωρημένο προβλήτα της ΣΕΠ, και εντός των ημερών θα επεκταθούν και στην προβλήτα Ι του ΟΛΠ...
Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του Απριλίου, η εγκατάσταση των σιδηροτροχιών θα έχει ολοκληρωθεί στο λιμάνι...

Ήδη από αύριο Δευτέρα θα γίνει αποξήλωση της παράπλευρης εισόδου του Β6 τομέα επάνδρωσης, προκειμένου να προχωρήσει το έργο μέχρι την αφετηρία του που θα είναι μπροστά στο κτήριο του ΣΕΜΠΟ όπου μελλοντικά θα ξεκινήσει η άμεση φορτοεκφόρτωση των κοντέινερ που θα έχουν καταληκτικό προορισμό το Θριάσιο...
Από την άλλη, οι κατασκευαστικές προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς τη διάνοιξη στοών στο Σχιστό, αλλά και την αποπεράτωση της γέφυρας στην Αθηνών - Κορίνθου.
Το έργο μετά την ολοκλήρωσή του εκτιμάται ότι θα δώσει τεράστια ανάσα στο κυκλοφοριακό των παραλιμένιων Δήμων, μια και όλα τα φορτία με προορισμό τον Πειραιά θα παραπεμφθούν στο Θριάσιο, ενώ εντός των τέρμιναλ θα διακινούνται μόνο τράνζιτ κοντέινερ.

read more “Τα σιδηροδρομικά έργα "χτυπούν" την πόρτα του λιμανιού!”

Τυχαίες φωτογραφίες από το χώρο μας...


Μερικές φωτογραφίες για να γνωρίζουμε τι μας έμεινε...
Ελπίζω να σε κάλυψα Ολπίτη.... Περισσότερα μπορείς να βρείς στο facebook σε έναν από τους παρακάτω συνδέσμους:
(ΕΔΩ) 






(ΕΔΩ)


(ΕΔΩ)
αλλά και σε πολλούς άλλους που κυκλοφορούν στο ιντερνετ...




Αποφεύγουμε όλοι οι blogers το ανέβασμα πολλών φωτογραφιών, λόγο όγκου διότι αργεί να ανοίξει η σελίδα...
read more “Τυχαίες φωτογραφίες από το χώρο μας...”

Οι τηλεοπτικοί δικαστές των πάντων κινήθηκαν νομικά εναντίων του blog fimotro...

 Σύμφωνα με το ιστολόγιο fimotro, οι μεγαλοδημοσιογράφοι του τηλεοπτικού σταθμού MEGA προέβησαν σε αγωγή κατά του ιστολογίου, ύστερα από ανάρτηση ψηφοφορίας του παραπάνω ιστολογίου. Πολύ θα ήθελα να μάθω ποια ακριβώς ήταν η φράση που τους έθιξε!!! Από την πρώτη μέρα εκλογής της κυβέρνησης δεν έχει αναλάβει το ρόλο κυβερνητικού εκπροσώπου των τηλεοπτικών μέσων, με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν απόψεις υπέρ της κυβερνητικής πολιτικής;
Πότε ακριβώς εναντιώθηκε σε μια πολιτική παραλογισμού που κρατάει όμηρο το λαό και κάνει τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους μεγιστάνες;;
Κοιτάξτε να στρέψετε τις αγωγές στους πραγματικούς υπαίτιους της κατάντιας της χώρας αν δεν είστε αφομοιωμένοι από το σάπιο σύστημα, και αφήστε ήσυχη την αυθεντική κίνηση ιδεών σε μια αυθεντική πραγματικότητα....

Το μόνο που θα πετύχετε είναι να φτάσει το fimotro στην κορυφή της ενημέρωσης....

Η επίμαχη ψηφοφορία βρίσκετε   (ΕΔΩ).
Όλο το άρθρο για την αγωγή θα το βρείτε (ΕΔΩ)




read more “Οι τηλεοπτικοί δικαστές των πάντων κινήθηκαν νομικά εναντίων του blog fimotro...”

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

Μερικά λεπτά από την καθημερινότητά μας....


 Μια και η μέρα σήμερα προσφερόταν για ευχάριστες εικόνες, θα παραθέσω παρακάτω σε video μερικά λεπτά από καθημερινότητά μας...
Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν τις δικές τους στιγμές σε έναν εργασιακό χώρο... Για πολλούς ο άγνωστος κόσμος του  λιμανιού που τόσο πολύ έχει παρεξηγηθεί από τα ΜΜΕ, φαντάζει ως άλλη μια δημοσιοϋπαλληλική καθιστική εργασία...
Για εμάς που καθημερινά βρισκόμαστε σε πλήρη επαγρύπνηση με όλες τις αισθήσεις σε επιφυλακή, μοιάζει σαν ανέκδοτο όταν χαρακτηριζόμαστε από τον κάθε αδαή παραπληροφορημένο ως "τεμπέληδες" (για να μην αναφέρω τη χαρακτηριστική φράση του κ. Αντιπρόεδρου της Κυβέρνησης)!!
Τα πλάνα που θα παρακολουθήσετε πιθανόν να φαίνονται ακίνδυνα, αλλά πιστέψτε με ότι μια απλή απροσεξία από οποιονδήποτε εργαζόμενο στο λιμάνι, μπρορεί να αποβεί μοιραία... Το έχουμε βιώσει αλλά και πληρώσει με την απώλεια ζωής συναδέλφων!!!
Αν η προσοχή όλων δεν βρίσκετε συνέχεια στο κόκκινο, κινδυνεύουν τα μηχανήματα να γίνουν συγκρουόμενα!!!

read more “Μερικά λεπτά από την καθημερινότητά μας....”

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Λαός που δεν έχει μνήμη δεν έχει μέλλον!!!

Η σημερινή ημέρα είναι σταθμός για τη νεότερη ιστορία της πατρίδας μας...
Τη συγκεκριμένη ανάρτηση από τον παρακάτω σύνδεσμο, αξίζει να τη διαβάσετε, διότι αποτελεί ιστορικό ντοκουμέντο...

Μερική αναδημοσίευση από το:
 
"Συγκεκριμένα δυο μέρες μετά την απελευθέρωση της Καλαμάτας, στις 25 Μαρτίου, η Μεσσηνιακή Σύγκλητος θα στείλει την από τις 23 Μαρτίου 1821 εγκεκριμένη επιστολή της με τίτλο «Προειδοποίησις εις τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς, εκ μέρους του φιλογενούς αρχιστρατήγου των Σπαρτιατικών στρατευμάτων Πέτρου Μαυρομιχάλη και της Μεσσηνιακής Συγκλήτου», στην οποία εξηγούνται οι σκοποί της Επανάστασης. Με ένα δεύτερο έγγραφό της (Μάιος), υπογραμμένο και πάλι από τον Μαυρομιχάλη, η Σύγκλητος ζητούσε βοήθεια από τον αμερικανικό λαό και την κυβέρνηση του προέδρου Τζέιμς Μονρό. Το κείμενο παραδόθηκε στον Αμερικανό καθηγητή του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και γερουσιαστή Εντ. Έβερετ από τον Αδαμάντιο Κοραή."

Ολόκληρη την ανάρτηση θα τη βρείτε:

Το πρώτο κείμενο της Ελεύθερης Ελλάδας του 1821 ~ Λόγιος Ερμής

Τιμής ένεκεν των προγόνων μας,

Χρόνια πολλά σε όλους τους απανταχού ελεύθερους (πνευματικά) Έλληνες!!!
read more “Λαός που δεν έχει μνήμη δεν έχει μέλλον!!!”

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Σκάϊ για ΟΛΠ -COSCO

 skai.gr
Κραδασμούς στο λιμάνι προκαλούν οι εκκρεμότητες που παραμένουν μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και της κινεζικής Cosco. Τα προβλήματα οδήγησαν στην παραίτηση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Νίκου Μουστάκη, αν και ο οργανισμός αποδίδει την παραίτηση αυτή σε προσωπικούς λόγους.

Τη σοβαρότητα της κατάστασης επιβεβαιώνουν και οι πληροφορίες που θέλουν τον αρμόδιο Κινέζο υφυπουργό να έρχεται στην Αθήνα, καθώς το Πεκίνο φέρεται δυσαρεστημένο από την τροπή που έχει πάρει η σύμβαση παραχώρησης.

Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει παραχώρηση και εκμετάλλευση -έναντι τιμήματος για 35 χρόνια- του προβλήτα 2 και του προβλήτα 3 που θα κατασκευάσει η ίδια η Cosco. Στον ΟΛΠ μένει ο προβλήτας 1 τον οποίο, σύμφωνα πάντα με τη σύμβαση, τον εξόπλισε με σύγχρονα μηχανήματα η Cosco για να συνεχίσει να λειτουργεί ο οργανισμός.

Ο ΟΛΠ όχι μόνο άρχισε να λειτουργεί αλλά και να εντείνει τον ανταγωνισμό του με τη ΣΕΠ. Το γεγονός δυσαρέστησε έντονα τους Κινέζους επενδυτές και δεν είναι η πρώτη φορά.

Έτσι, η Cosco ζητά τώρα από την κυβέρνηση πρώτον τη μη καταβολή μισθώματος για την περίοδο των απεργιακών κινητοποιήσεων των τελωνειακών και των μεταφορέων και δεύτερον τη μη υπογραφή από τον ΟΛΠ νέας συμφωνίας με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση κοντέινερ από τον δικό του εμπορευματικό σταθμό.

Ανεπίσημα η ΣΕΠ έχει εκφράσει στην κυβέρνηση την επιθυμία της να αναθεωρηθεί συνολικά η σύμβαση και αν στις επόμενες 15 ημέρες -μέσω της φιλικής διευθέτησης- επιτευχθεί συμφωνία, ναυτιλιακοί κύκλοι επισημαίνουν ότι αυτή πιθανότατα θα προκαλέσει εκ των πραγμάτων αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης.
Σχόλιο δικό μου....
Τελικά η παραίτηση του αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου πιθανόν να κρύβει περισσότερα από την επίσημη εκδοχή "για προσωπικούς λόγους"...
Το δένδρο το είδαμε....
Το δάσος πότε θα μάθουμε τι κρύβει;;;
 Αναμένουμε....

read more “Σκάϊ για ΟΛΠ -COSCO”

ΣΚΑΪ Player TV — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)

read more “ΣΚΑΪ Player TV — ΣΚΑΪ (www.skai.gr)”

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

Cosco: Βάζει φρένο στις επενδύσεις

Της Αγγελικής Καλλή
Η Cosco επιδιώκει, σύμφωνα με πληροφορίες, να «φρενάρει» τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά καθώς η είσοδός της στην ελληνική λιμενική αγορά δεν έχει αποφέρει έως τώρα όσα ανέμενε υπογράφοντας το 2008 τη σύμβαση παραχώρησης από τον ΟΛΠ του Εμπορευματικού του Σταθμού για 35 χρόνια.

Ο κινεζικός όμιλος ανεπίσημα επικαλείται μεταβολές των διεθνών συνθηκών μετά το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης και της δανειακής κρίσης της Ευρώπης με αποτέλεσμα το σημαντικό περιορισμό των φορτίων που διακινεί. Πρακτικά ο Πειραιάς, ένα χρόνο μετά την είσοδο των Κινέζων στον εμπορευματικό του σταθμό, παραμένει έξω από το χάρτη της διεθνούς διακίνησης φορτίων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Και το οξύμωρο είναι ότι τώρα «παλεύει» να ανακτήσει τη θέση που είχε στη διεθνή λιμενική αγορά το 2004.
Κοντέινερ
Τον Ιανουάριο του 2011 στον εμπορευματικό σταθμό της Cosco διακινήθηκαν περί τα 77.000 κοντέινερ ενώ μέσα σε ένα χρόνο η αύξηση των φορτίων είναι της τάξης του 9,9%. Μάλιστα η Cosco Pacific που έχει τη διαχείριση του Πειραιά «απολογούμενη» προς τους μετόχους της για την εξαιρετικά χαμηλή απόδοση της επένδυσής της υποσχέθηκε καλύτερες επιδόσεις στο επόμενο διάστημα όταν θα έχει περιοριστεί το εργασιακό κόστος αφού τους τελευταίους μήνες απασχολεί το δικό της εργατικό δυναμικό.
Οι Κινέζοι έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, ανεπίσημα εκφράσει στην κυβέρνηση την επιθυμία τους να αναθεωρηθεί το κείμενο της σύμβασης σε δύο σημαντικά σημεία του την καταβολή των ετήσιων μισθωμάτων προς τον ΟΛΠ και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, δηλαδή της σημαντικότερης επένδυσης που με βάση τη σύμβαση παραχώρησης οφείλουν να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2011 ώστε το 2016 – 2017 από τον Πειραιά να διακινούνται 3,7 εκατομμύρια κοντέινερ.
Η προβλήτα ΙΙΙ αποτελεί μία επένδυση της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ και ήταν το βασικό επιχείρημα για την παραχώρηση του εμπορευματικού λιμένα στην Cosco. Οσο αφορά τα μισθώματα, στην πρώτη περίοδο παραχώρησης ( 2009 – 2010 ) κατέβαλε στον ΟΛΠ περί τα 20 εκατ. ευρώ ενώ στην δεύτερη περίοδο ( 2010 – 2011 ) θα καταβάλει 21 εκατ. ευρώ.
«Φιλική διευθέτηση»
Καθώς η αναθεώρηση της σύμβασης αποτελεί πολιτικό θέμα που η ελληνική κυβέρνηση, προς το παρόν, δεν θέλει να ανοίξει επιλέγεται αρχικά η οδός της «φιλικής διευθέτησης» ορισμένων θεμάτων μεταξύ των δύο εταιρειών. Ωστόσο αυτά τα ζητήματα ίσως προκαλέσουν de facto μεταβολές στη σύμβαση κάτι που τελικά είναι αυτό που επιδιώκουν οι Κινέζοι.
Μίσθωμα
Τα θέματα αυτά είναι: η μη καταβολή μέρος του ετήσιου μισθώματος προς τον ΟΛΠ για τις μέρες του 2010 που υπήρχαν κινητοποιήσεις των τελωνειακών και στη συνέχεια των ιδιοκτητών φορτηγών, η μη υπογραφή από τον ΟΛΠ νέας συμφωνίας με τον ιταλοελβετικό όμιλο της MSC για τη διακίνηση αρχικά 150.000 κοντέινερ από τον δικό του εμπορευματικό σταθμό (προβλήτα Ι) και η ανάληψη από τον οργανισμό του κόστους μεταφοράς την προβλήτας πετρελαιοειδών καθώς αν δεν μετακινηθούν δεν είναι δυνατό να αρχίσει η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Αν ΟΛΠ και Cosco δεν συμφωνήσουν στις επόμενες 15 μέρες σε επίλυση αυτών των θεμάτων που αγγίζουν περιφερειακά τα αιτήματα των Κινέζων προς την κυβέρνηση, τότε τα πράγματα θα οδηγηθούν στη διαιτησία που θα γίνει στον Πειραιά αλλά με βάση τους κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (αγγλικό δίκαιο), κάτι το οποίο προστέθηκε στη σύμβαση παραχώρησης μετά από επιμονή τoυ κινεζικού ομίλου το 2008.
Η διαδικασία της διαιτησίας έχει διάρκεια έξι μηνών και δεν είναι λίγοι εκείνοι που φοβούνται που θα καταλήξει τελικά η υπόθεση, ενώ καθημερινά αναφύονται νέα προβλήματα και «γκρίζες ζώνες» στην εφαρμογή των κειμένων που κυρώθηκαν από την ελληνική Βουλή το 2008.
Μάλιστα ο πρόεδρος της Cosco Wei Jiafu πρόσφατα φέρεται να επανέλαβε τους προβληματισμούς της κινεζικής πλευράς στην συνάντηση που είχε στο Πεκίνο με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη. Και εκεί ξεκαθάρισε επίσης ότι η Cosco δεν θα ασχοληθεί με πιθανή παραχώρηση της προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον ΟΛΘ.
Η συμφωνία με την MSC
Μέχρι σήμερα ο κινεζικός όμιλος έχει μεταφέρει στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά (προβλήτα ΙΙ) τέσσερις μεγάλες γερανογέφυρες στο πλαίσιο των υποχρεώσεών της που απορρέουν από τη σύμβαση, αλλά δεν έχει καταφέρει να διασφαλίσει τα φορτία τα οποία είχε αρχικά ανακοινώσει ότι θα διακινεί από τον Πειραιά. Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης η Cosco «κληρονομούσε» από τον ΟΛΠ την συμφωνία που είχε συνάψει ο οργανισμός με την MSC από τη δεκαετία του 90 για τη διακίνηση κοντέινερ. Ο ευρωπαϊκός όμιλος, που όπως λένε στελέχη του, ουδέποτε ρωτήθηκε αν συναινεί να εκχωρηθεί η σύμβασή του, στην συνέχεια την κατήγγειλε. Η Cosco έχασε έτσι μία σημαντική «μαγιά» για την επένδυσή της την οποία και υπολόγιζε παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι σε πολιτικό επίπεδο η κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε καταγγείλει σύμβαση ΟΛΠ – MSC ως λεόντειο.

Αναδημοσίευση από: www.imerisia.gr
read more “Cosco: Βάζει φρένο στις επενδύσεις”

ΟΛΘ: Τα γεγονότα σε Λιβύη και Αίγυπτο ενδέχεται να επιδράσουν θετικά στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη

Περισσότερους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων ενδέχεται να υποδεχτεί η Θεσσαλονίκη το 2011, συνεπεία ενός συνδυασμού γεγονότων, που εκτιμάται ότι θα αυξήσουν τον τουρισμό του είδους κατά 15%-20%, σε σχέση με πέρυσι, όταν οι επιβάτες των 23 κρουαζιερόπλοιων, που "έπιασαν" στην πόλη δεν είχαν ξεπεράσει τους 18.000.


Τα γεγονότα σε Λιβύη και Αίγυπτο, που εκτιμάται ότι θα "διώξουν" μέρος του διεθνούς τουρισμού από τα παράλια της βόρειας Αφρικής, σε συνδυασμό με τις επαφές που είχε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) στην Παγκόσμια Έκθεση Κρουαζιέρας στο Μαϊάμι, εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν υπέρ της Θεσσαλονίκης.

Προς την ίδια κατεύθυνση αναμένεται να συνδράμει και η μείωση των τελών ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων κατά 20-25%, που καθιστά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το φθηνότερο στην Ελλάδα σ' αυτόν τον τομέα, αλλά και ένα από τα δελεαστικότερα διεθνώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιο Αγγελούδη, ο οποίος συναντήθηκε στο Μαϊάμι με εκπροσώπους των εταιρειών: Norwegian Cruise Line, MSC Cruises, Seabourn Cruise, Louis Cruises, Royal Caribbean International, Costa Cruises και Celebrity Cruises.

Η αντιπροσωπεία του ΟΛΘ αντιμετώπισε στο Μαϊάμι κάποια προβλήματα, με κυριότερο την άγνοια για το πού βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, ωστόσο δεν γύρισε με άδεια χέρια, αλλά με γεμάτη ατζέντα για ραντεβού με εταιρείες κρουαζιέρας.

Εντός του επόμενου τριμήνου, εκπρόσωποι τουλάχιστον τριών-τεσσάρων εταιρειών αναμένεται να επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη, ενώ στελέχη του ΟΛΘ θα μεταβούν στην έδρα άλλων επιχειρήσεων κρουαζιέρας. Εξάλλου, τον Απρίλιο-Μάιο αναμένονται στη Θεσσαλονίκη εταιρείες που δρομολογούν κρουαζιερόπλοια από το Ισραήλ, προκειμένου να συζητήσουν την ένταξη της πόλης στον προγραμματισμό τού 2012-2013. Κινήσεις γίνονται και για σύνδεση με την Σμύρνη.

Στόχος, που, όπως διαμήνυσε ο κ. Αγγελούδης, προαπαιτεί τη συστράτευση όλων των φορέων της πόλης, είναι η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε προορισμό κρουαζιέρας -και όχι μόνο σε πόλη διέλευσης- αλλά και σε "home port" για ξένα κρουαζιερόπλοια.


www.imerisia.gr
read more “ΟΛΘ: Τα γεγονότα σε Λιβύη και Αίγυπτο ενδέχεται να επιδράσουν θετικά στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη”

Επισπεύδεται η ιδιωτικοποίηση των λιμένων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
«Τα λιμάνια είναι μία αλυσίδα, που αποτελείται από κρίκους και δεν μπορεί ο ένας κρίκος να είναι από χρυσάφι και οι άλλοι από τενεκέδες, θα πρέπει να υπάρχει ομοιομορφία». Με τη φράση αυτή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Γιώργος Ανωμερίτης επιχείρησε να περιγράψει τη σημερινή κατάσταση των λιμένων της χώρας.
Μάλιστα, για να ενισχύσει την επιχειρηματολογία του επεσήμανε ότι «η εταιρεία που ενδιαφέρεται να επενδύσει στα ελληνικά λιμάνια, είτε για να διαχειριστεί κρουαζιερόπλοια είτε να δραστηριοποιηθεί στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων είτε σε άλλο, θα επιδιώξει να έχει παράπλευρες δράσεις και σε άλλα γειτονικά λιμάνια, προκειμένου να αποκομίσει τα μεγαλύτερα οφέλη».

Προχωρώντας ακόμη περισσότερο τη σκέψη του επεσήμανε: «Ας πάρουμε τον τομέα των κρουαζιεροπλοίων. Ο Πειραιάς διαθέτει σύγχρονους επιβατηγούς σταθμούς, αυξημένο σύστημα ασφαλείας, προβλήτες, υπηρεσίες, κτιριακές εγκαταστάσεις. Ενα κρουαζιερόπλοιο, όμως, δεν έρχεται μόνο στον Πειραιά, θα πάει στη Σαντορίνη, στη Μύκονο και στο Κατάκολο.
Εκεί δεν υπάρχουν ούτε σταθμοί επιβίβασης ούτε συστήματα πληροφορικής ούτε εφαρμόζεται ο Κώδικας ISPS Code, που το ζητούν οι ξένες εταιρείες. Για τον λόγο αυτό, η θυγατρική εταιρεία του ΟΛΠ, η Logistics, με απόφαση της διοίκησης ανέλαβε να μεταφέρει τη τεχνογνωσία του Πειραιά σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια. Να σχεδιάσει τα master plan των λιμένων.
Ετσι, θα είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τις μεγάλες επενδύσεις». Η δήλωση αυτή του κ. Γ. Ανωμερίτη, σε συνδυασμό με την πρόσκληση του υπουργού κ. Ι. Διαμαντίδη που έγινε στο Μαϊάμι όπου κάλεσε τις εταιρείες κρουαζιεροπλοίων να επενδύσουν σε διάφορα λιμάνια και δεσμεύτηκε πως οι προτάσεις τους θα ακολουθήσουν τη διαδικασία του fast track, ερμηνεύεται ότι μέσα στις προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η επίσπευση της ιδιωτικοποίησης των λιμένων.
Ο στόχος της κυβέρνησης, όπως τη διαρρέουν τα ίδια τα κυβερνητικά στελέχη, είναι μέσα στην επόμενη τριετία να δώσουν σε ιδιώτες περίπου 100 δραστηριότητες των λιμένων και να αποκομίσουν τακτικά ετήσια έσοδα και επενδύσεις στα λιμάνια που να προσεγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ. Ο Πειραιάς να «δώσει» 1 δισ. ευρώ, η Θεσσαλονίκη 500 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα χρήματα να αντληθούν από τα περιφερειακά λιμάνια.

Εκτός από τα σταθερά ετήσια έσοδα που θα εξασφαλισθούν, διακαής πόθος των κυβερνητικών στελεχών είναι να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας από τα έργα που θα πραγματοποιηθούν, καθώς και από τις επιχειρηματικές δράσεις που θα υπάρξουν στη συνέχεια στα λιμάνια. Τον συντονισμό της καταγραφής των σχεδίων για κάθε λιμάνι και της προώθησης του φιλόδοξου αυτού project για τα λιμάνια το έχει αναλάβει ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος ήδη έχει αρχίσει τις επισκέψεις στα περιφερειακά λιμάνια και πραγματοποίησε συσκέψεις για την αξιοποίησή τους.
Για τον λόγο αυτό, λέγεται ότι καταργήθηκε η θέση του γενικού γραμματέα λιμένων και λιμενικής πολιτικής στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Αλλωστε, ο θεσμικός ρόλος του κ. Γ. Ανωμερίτη ενισχύεται και από το γεγονός ότι κατέχει τη θέση του προέδρου της Ενωσης Λιμένων Ελλάδας.
Η απόφαση για την επίσπευση των διαδικασιών στα λιμάνια ελήφθη το περασμένο Δεκέμβριο σε ειδική συνεδρίαση της Διυπουργικής και του υπουργικού συμβουλίου, όπου καθορίστηκαν τα επόμενα βήματα. Μάλιστα, ήδη με απόφαση του ίδιου του Πρωθυπουργού εκπονούνται δύο μελέτες.
Η μία αφορά το Αττικό Λιμενικό Σύστημα και η δεύτερη τα υπόλοιπα λιμάνια. Αντικείμενο των μελετών είναι πώς θα αναδιαμορφωθεί το εθνικό λιμενικό σύστημα και ποια λιμάνια θα ενοποιηθούν για να αποτελέσουν μεγάλους και ισχυρούς λιμενικούς οργανισμούς. Η μελέτη επίσης θα προτείνει και πώς τα δημοτικά και πρώην νομαρχιακά λιμενικά ταμεία θα ενταχθούν στο εθνικό σύστημα και τα έσοδά τους θα ενσωματωθούν στο κεντρικό λογαριασμό. Από τη μέχρι τώρα εμπειρία προκύπτει ότι τα δημοτικά λιμενικά ταμεία έχουν τεράστια έσοδα, τα οποία δεν διατίθενται για λιμενικά έργα, αλλά για συναυλίες, για κατασκευή παιδικών χαρών, δρόμων κ.λπ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λιμάνι του Κατακόλου, όπου μόνο για εφέτος προβλέπεται να το επισκεφθούν τουλάχιστον 650.000 τουρίστες με κρουαζιερόπλοια και το λιμάνι αυτό δεν διαθέτει ούτε κιόσκι ούτε και σημαδούρες για να δέσουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια των 340 μέτρων. Πέρυσι, το λιμενικό δημοτικό ταμείο του Κατακόλου εισέπραξε 900.000 ευρώ, ενώ την προηγούμενη πενταετία τα έσοδά του διαμορφώθηκαν στα 5 εκατ. ευρώ, αλλά από αυτά τα χρήματα δεν πήγε ούτε ένα ευρώ στην επέκταση και συντήρηση του λιμένα.

Αυτό το παραμορφωμένο σύστημα λειτουργίας των λιμένων της χώρας θα επιδιώξει να ανασχεδιάσει η κυβέρνηση και στη συνέχεια να δώσει ζωτικούς χερσαίους χώρους, σε ιδιώτες, όπως για παράδειγμα, τα κτίρια της Πειραϊκής Πατραϊκής που ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και τους αναξιοποίητους χώρους του λιμένα της Αλεξανδρούπολης.

Πάντως, μέσα στις πρώτες προτεραιότητες της κυβέρνησης, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και τις πληροφορίες είναι η δημιουργία του αττικού λιμενικού συστήματος, στο οποίο θα ενταχθούν ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και τα λιμάνια της Ραφήνας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας. Η μελέτη εξετάζει ακόμη το ενδεχόμενο στο σύστημα αυτό να ενσωματωθεί το λιμάνι της Κορίνθου, αν τελικά δεν ενταχθεί στο νέο Οργανισμό Λιμένων Δυτικής Ελλάδας, που θα περιλαμβάνει τα λιμάνια της Πάτρας, του Κατακόλου, της Κυλλήνης, της Καλαμάτας και του Αιγίου. Επίσης, προβλέπεται λιμενικό σύστημα για το Ιόνιο, το Αιγαίο και τη Βόρεια Ελλάδα.
Το αττικό λιμενικό σύστημα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, θα αυξήσει σημαντικά την κεφαλαιοποίησή του και στη συνέχεια θα δοθεί το 39% σε ιδιώτες μέσω του Χρηματιστηρίου. Σήμερα ο ΟΛΠ έχει δώσει το 25% σε μετόχους από την είσοδό του στο Χρηματιστήριο το 2003, ενώ το 100% των μετοχών των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας ανήκουν στο Δημόσιο. Σήμερα η μετοχή του ΟΛΠ κυμαίνεται στα 15,50 ευρώ και η κεφαλαιοποίησή του ανέρχεται στα 387.000.000 ευρώ. Μαζί με τα άλλα τρία λιμάνια η συνολική αξία του νέου οργανισμού θα προσεγγίσει τα 600-700 εκατ. ευρώ.
Η εκτίμηση των κυβερνητικών παραγόντων είναι ότι ο νέος Οργανισμός μπορεί να συγκεντρώσει από την κεφαλαιαγορά πάνω από 150 μέχρι και 200 εκατ. ευρώ μετά την είσοδο του αττικού λιμενικού συστήματος στο Χρηματιστήριο. Να επισημάνουμε ότι και οι δύο Οργανισμοί, ΟΛΠ και ΟΛΘ είχαν αντλήσει συνολικά το 2001 και το 2003 το ποσό των 75 εκατ. ευρώ, 18 εκατ. ευρώ ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης το 2001 και 56 εκατ. ευρώ ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς το 2003.


Οι επενδύσεις στην κρουαζιέρα και η αξιοποίηση «φιλέτων»

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στις μεγάλες επενδύσεις που προβλέπονται να γίνουν στον χώρο της κρουαζιέρας. Ηδη έχουν προσεγγισθεί οι εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, Royal Caribbean, Costa, Celebriti, MSC, Carnival, προκειμένου να συμμετέχουν στην κατασκευή προβλητών, επιβατηγών σταθμών και διαχείρισης terminal κρουαζιεροπλοίων.

Μέσα στους σχεδιασμούς είναι και η δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού προκειμένου να αξιοποιηθούν τα 200 στρέμματα της περιοχής των Λιπασμάτων του Πειραιά, όπου έχουν τίτλους ιδιοκτησίας ο ΟΛΠ, η ΕΥΔΑΠ, η Εθνική Τράπεζα, η BP, η ΑΓΕΤ, ο δήμος Κερατσινίου - Δραπετσώνας και διάφοροι ιδιώτες.

Μέσα στα «φιλέτα» των λιμένων συγκαταλέγονται το Κατάκολο, η 6η προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, οι χερσαίοι χώροι του ΟΛΘ, το λιμάνι του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, του Βόλου, της Αλεξανδρούπολης. Σε πρώτη φάση θα δοθούν σε ιδιώτες τα τέρμιναλ των κρουαζιεροπλοίων, οι επιβατηγοί σταθμοί, το car terminal του ΟΛΠ, τα κτίρια και οι αξιοποιήσιμοι χερσαίοι χώροι των λιμένων.




read more “Επισπεύδεται η ιδιωτικοποίηση των λιμένων”

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

Σκέψεις και εκτιμήσεις για το μέλλον του ΣΕΜΠΟ - ΟΛΠ...


Ως εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, κάθε μέρα που περνάει μας βρίσκει και με μεγαλύτερες ανασφάλειες όσον αφορά το μέλλον του λιμανιού...

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στις τελευταίες εξελίξεις, σε σχέση με πριν ένα μήνα, ώστε να μπούμε σε μια λογική σειρά...
Πριν ένα περίπου μήνα λοιπόν οι σχέσεις μεταξύ ΟΛΠ και MSC ήταν σχεδόν άριστες όσον αφορά τη συνεργασία τους. Τα πλοία της συγκεκριμένης εταιρίας πηγαινοέρχονταν το ένα μετά το άλλο, και όλα έδειχναν πως επιτέλους η οικονομική ανάκαμψη στη μεγάλη κερδοφορία του ΟΛΠ ήταν θέμα χρόνου.
Τα χαμόγελα τόσο των υπεύθυνων της MSC όσο και των υπεύθυνων του ΟΛΠ ήταν αρκετά πλατιά...
Ξαφνικά η cosco εγείρει μια σειρά θεμάτων όπως:
α) Τη σύμβαση παραχώρησης και τη συμφωνία για τον προβλήτα ΙΙ (μεταξύ άλλων και τη συμφωνία με την MSC)
β) Επιστροφή του ΦΠΑ που της οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο
γ) Παύση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το Θριάσιο
δ) Αναδιαπραγμάτευση του ενοικίου για τον προβλήτα ΙΙ λόγο ανωτέρας βίας όπως επικαλείται
ε) Φραγή στην επέκταση της προβλήτας Ι στο νέο πλέον ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ...
Έρχεται λοιπόν η ώρα του ταξιδιού στην Κίνα του κ. Διαμαντίδη..   (ΕΔΩ)
Κατά την επιστροφή του λοιπόν έχουμε:
α) Εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα Ελληνικά ομόλογα που εκδόθηκαν πρόσφατα από το Ελληνικό Δημόσιο (ΕΔΩ)
β) Αναζωπύρωση ενδιαφέροντος για το Θριάσιο (με τη μόνη διαφορά να κατασκευαστεί και μεταποιητικό κέντρο. Το Ελληνικό κράτος σε πρώτη φάση δεν διαφωνεί, αρκεί να ξεπεραστούν μερικές εκκρεμότητες με την Ευρωπαϊκή Ένωση)
γ) Ξαφνικό σταμάτημα της MSC να προσεγγίζει στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ (οι λόγοι που επικαλούνται είναι η μη εξυπηρέτηση των πλοίων της. Για εμάς τους εργαζόμενους που βιώνουμε σε καθημερινή βάση τις εξελίξεις με την κυβερνητική πολιτική έχουμε άλλη άποψη)
δ) Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνων του ΟΛΠ, "για φιλικό διακανονισμό του ενοικίου" λόγο ανωτέρας βίας...(ΒΛΕΠΕ ΕΔΩ)
Αυτά είναι τα δεδομένα που έχουμε...

Μερικά ερωτήματα όμως ζητούν απαντήσεις.... 

Είναι σύμπτωση που μετά την επιστροφή του κ. Διαμαντίδη άλλαξε άρδην η πολιτική εξυπηρέτησης των πλοίων;;;
Είναι σύμπτωση το ξαφνικό ενδιαφέρον της cosco για επενδύσεις στο Θριάσιο και όχι μόνο;;;
Είναι σύμπτωση η διαρροή από κυβερνητικής πλευράς για πωλήσεις των ΔΕΚΟ με πρώτη τη ΔΕΗ τον ΟΛΠ τον ΟΠΑΠ κα.;;;
Ας προβληματιστούμε όλοι με τη στάση της κυβέρνησης, με αυτή τη στείρα λιμενική πολιτική που ακολουθεί και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον οικονομικό μαρασμό του ΟΛΠ.
Ας προβληματιστούν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων...
Το φιάσκο με ένα πρακτικό συμφωνίας που δεν τηρείτε και στο βαθμό που υλοποιείτε είναι μόνο προς όφελος του εργοδότη και της κυβέρνησης ας μη το επαναλάβουν!!!
Οι κομματικές γραμμές πρέπει να σταματήσουν να επιβάλλονται επιζήμια στους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους...
read more “Σκέψεις και εκτιμήσεις για το μέλλον του ΣΕΜΠΟ - ΟΛΠ...”

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

Οι μηχανοδηγοί υπέρ της απεργίας;;;;


Διαμαρτυρίες και διαδηλώσεις επ’ αόριστον; Όλοι συμφώνησαν να συνεχίσουν τον απεργιακό τους αγώνα, μέχρι τη δικαίωσή του. Από την απόφαση αυτή δεν θίγεται μόνο το δίκτυο διακίνησης εμπορευμάτων, αλλά και των επιβατηγών σιδηροδρόμων. Το αίτημά τους είναι η εξίσωση των μισθών προς τα επάνω: "Δεν μπορεί να αμείβεται ένας μόνιμος μηχανοδηγός με 2.900 ευρώ (μικτά) κι ένας που προσλαμβάνεται με σύμβαση περιορισμένου χρόνου να παίρνει για την ίδια εργασία 1900 ευρώ (μικτά).


Αυτό θα μάς γυρίσει στον εργασιακό μεσαίωνα", τόνισαν οι εκπρόσωποι του συνδικάτου τους. Είναι αλήθεια ότι αυτή η διαφορά αμοιβής των μονίμων με τους επί συμβάσει είναι προάγγελος κακών μηνυμάτων για τη μελλοντική απασχόληση των μηχανοδηγών και όχι μόνο. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα, όπου ξεκινώντας έτσι οι εργοδότες και σπάζοντας τις συβάσεις, κατέληξαν να πληρώνονται οι απασχολούμενοι με πολύ χαμηλό ωρομίσθιο σε όλα σχεδόν τα επαγγέλματα στη Γερμανία. Οι απολύσεις δε, είναι καθημερινές, ακόμα σε εκείνους που θεωρούνταν "βασικοί" στην εταιρία. Σήμερα δεν υπάρχει καμία σίγουρη θέση εργασίας!

kapistri.blogspot.com
 
Σχόλιο δικό μου....
Μακάρι και τα εντός Ελλάδος συνδικάτα να προασπίζονται έτσι τα συμφέροντα των εργαζομένων!!!
Δυστυχώς όμως εδώ οι κομματικές συντεχνίες δεν έχουν σταματημό!!

Παράδειγμα: Το ενυπόγραφο πρακτικό Συμφωνίας 7 σημείων!!!
 
Στη διεθνή ορολογία όταν ένα από τα μέρη δεν τηρεί τις συμφωνίες που υπογράφει, αυτόματος δεν είναι καταπάτηση των όρων, άρα ακύρωση στην πράξη και άρση του πρακτικού συμφωνίας;;;
Για να συνεχίζετε αυτή η καταπάτηση χωρίς να "ανοίγει ρουθούνι", με κορώνες τύπου "θα βάλουμε τα στήθη μας μπροστά" και "δεν θα περάσει" (όταν στην πράξη όλα περνάνε), μας ταΐζουν πολύ κουτόχορτο, αδερφάκι μου και εμείς το καταπίνουμε αμάσητο!!!
 
Μια διαφορά μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας είναι ότι εδώ οι "βασικοί" (εννοώ αυτούς που ακόμη διαχειρίζονται το μέλλον μας αλλά και των οικογενειών μας, έχοντας πάρει παράταση χρόνου συνταξιοδότησης, όταν όλοι τρέχουν να συνταξιοδοτηθούν!!!) έχουν σίγουρη θέση εργασίας βιδωμένοι καλά στην καρέκλα τους....
Και δυστυχώς εμείς τους ανεχόμαστε ακόμα, μια και οι συνακόλουθοί του "τον παρακαλούν να παραμείνει" κατά τα λεγόμενά τους!!!
Δυστυχώς για μερικά μικρορουσφέτια ορισμένων που τρέχουν γονυπετής για χειροφίλημα στον αχυρένιο, ενώ αξιοκρατικά θα μπορούσαν να διεκδικήσουν και να κερδίσουν ότι τους αξίζει, παρασύρουν και εμάς στην ολισθηρότητά τους.
Είναι και αυτοί συνυπεύθυνοι για την κατάντια μας και κάποια στιγμή επιβάλλετε να αναλάβουν τις δικές τους ευθύνες....
 
read more “Οι μηχανοδηγοί υπέρ της απεργίας;;;;”

Βαρέα: Κερδισμένοι και χαμένοι από τη νέα λίστα...


Στην τελική ευθεία εισέρχεται η αναθεώρηση της λίστας με τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, καθώς οι πιέσεις της τρόικας προς αυτήν την κατεύθυνση είναι ασφυκτικές. Οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν ήδη στα χέρια τους το πόρισμα που συνέταξε από το 2008 η επιστημονική επιτροπή που είχε συσταθεί γι' αυτό, θέτοντας «εκτός λίστας» το 57,7% των ειδικοτήτων και είχε κατατάξει άλλες 29 ειδικότητες (ποσοστό 40,8%) σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας - βαρύτητας (αφήνοντας την ευθύνη στην κυβέρνηση να καθορίσει τα ανάλογα συνταξιοδοτικά μπόνους που θα είναι ισχυρότερα μόνο για όσους κατατάσσονται στην τέταρτη κατηγορία): Στο πόρισμα αναφέρονταν χαρακτηριστικά τα εξής: «Δεν μπορεί ο... τρίφτης του χαμάμ, ο εκφωνητής ραδιοφώνου και ο κουρέας να έχουν τα ίδια συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τον εργαζόμενο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Zώνη Περάματος». Επιπλέον, οι συντάκτες του πορίσματος αυτού προτείνουν και την ανά πενταετία αναθεώρηση της λίστας, «έτσι ώστε να αποφευχθούν νέες κοινωνικές αδικίες».


H Επιτροπή θεωρούσε «στρέβλωση» το γεγονός ότι «η Ελλάδα του 21ου αιώνα κατέληξε να είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία από το σύνολο δύο εκατομμυρίων εργαζομένων οι 700.000 ανήκουν στα BAE». Το πόρισμα διαπίστωνε ακόμη ότι: «Ο θεσμός των BAE μετατρέπεται σε αντισταθμιστική παροχή για την έλλειψη στοιχειωδών συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας σε συγκεκριμένους χώρους όπου η εργασία ήταν πράγματι βαριά και ανθυγιεινή». «H έλλειψη κριτηρίων και σταθερών μηχανισμών μετέτρεψε την ένταξη στα BAE σε πολιτική παροχή. H πρόωρη πλήρης συνταξιοδότηση ήταν, έτσι, ένας αξιόλογος συνδικαλιστικός στόχος σχετικά εύκολα επιτεύξιμος».

Μεταξύ των ειδικοτήτων που προτείνεται να εξέλθουν από τη λίστα, με βάση την πρόταση της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων του 2008, είναι όσοι απασχολούνται στην παραγωγή φαρμάκων, καλλυντικών, αρωμάτων, κτηνιατρικών φαρμάκων, θαλαμηπόλοι ευαγών ιδρυμάτων, κτίστες βιομηχανικών κλιβάνων, εργατοτεχνίτες πλύσης και λεύκανσης, σιδερώτριες και διαλογείς ιματισμού και εργαζόμενοι εκτός χώρων σφαγείων. Επίσης, οι υπάλληλοι γραφείων βιομηχανιών, μεταλλείων, εταιριών πετρελαιοειδών, τεχνικοί και εκφωνητές ραδιοφώνου, καμαριέρες ξενοδοχείων, σερβιτόροι, ζαχαροπλάστες και αρτεργάτες, ταμίες στα σούπερ μάρκετ, σταθμάρχες και ελεγκτές αστικών και υπεραστικών λεωφορείων, χειριστές μηχανών προβολής κινηματογράφου, κουρείς, κομμωτές, υποδηματεργάτες, πωλητές χονδρικής της Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών, συνοδοί κλιναμαξών του ΟΣΕ και φορτοεκφορτωτές κιβωτίων και βαρελιών ζυθοποιίας.

Εμπλουτισμός

Ο νέος κατάλογος των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων θα εμπλουτιστεί και με νέα επαγγέλματα και εργασίες. Για παράδειγμα, οι μηχανοδηγοί των ΗΣΑΠ υπάγονται στο θεσμό, ενώ δε συμβαίνει το ίδιο με τους μηχανοδηγούς του μετρό. Μεταξύ των κλάδων που διεκδικούν την ένταξή τους στη νέα αναθεωρημένη λίστα των ΒΑΕ είναι οι εξής: μηχανοδηγοί του μετρό και εργαζόμενοι στους υπόγειους χώρους του μετρό, χειριστές αξονικών και μαγνητικών τομογράφων, νοσηλευτές, βοηθοί νοσηλευτές, τραυματιοφορείς, νοσοκόμοι, εργαζόμενοι στα δημόσια νοσηλευτήρια με μόνιμη σχέση εργασίας, πυρηνικοί ιατροί, ηλεκτροσυγκολλητές, σφυροκοπανιστές, χύτες, αμμοβολιστές και ψυκτικοί μόνιμοι στο Ναυτικό, οδηγοί πυροσβεστικών οχημάτων/ οχημάτων της ΕΜΑΚ, πυροφύλακες, χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων σε γερανογέφυρες, εργαζόμενοι στα υπόγεια τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, εργαζόμενοι στα εναέρια δίκτυα (ΤΑΠ-ΟΤΕ), οδηγοί βαρέων οχημάτων (που καλύπτονται από το ΤΑΠ-ΟΤΕ), εργάτες πυρόσβεσης και διάσωσης, εργαζόμενοι στους βιολογικούς καθαρισμούς, καθαρίστριες με τετράωρη απασχόληση σε έναν ή περισσότερους εργοδότες (οι πλήρους απασχόλησης είναι ήδη στα ΒΑΕ), εργαζόμενοι σε υποσταθμούς της ΔΕΗ με υψηλά ηλεκτρομαγνητικά πεδία, εργαζόμενοι στην επίβλεψη φρεατίων και βόθρων, γκρουμ στα ξενοδοχεία, νυχτοθυρωροί, εργαζόμενοι στα ναυπηγεία σε εργασίες ξηράς (όσοι απασχολούνται στα πλοία είναι ήδη στα βαρέα), ακονιστές και τροχιστές μετάλλων, χειριστές παραγωγής στο φυσικό αέριο, εργαζόμενοι στα αντλιοστάσια λυμάτων της ΕΥΔΑΠ και των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης, εργαζόμενοι στη συντήρηση του δικτύου αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ, εργαζόμενοι στα κέντρα βιολογικών καθαρισμών της ΕΥΔΑΠ, εργαζόμενοι στους βιολογικούς καθαρισμούς αστικών λυμάτων (Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης), πυροσβέστες και οδηγοί πυροσβεστικών οχημάτων στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου, βαφείς δι΄ αεροψεκασμού, εναερίτες διανομής στη ΔΕΗ (οι εναερίτες παραγωγής και μεταφοράς είναι ήδη στα Βαρέα) κ.ά.

Αναδημοσίευση από το:
agelioforos.gr
read more “Βαρέα: Κερδισμένοι και χαμένοι από τη νέα λίστα...”

Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

Σύναψη συμφωνίας μεταξύ Σωματείου Χειριστών Πειραιά και Ομίλου Ιατρικού Κέντρου Αθηνών

Το Σωματείο Χειριστών Ανυψωτικών Μηχανημάτων Έργου του Πειραιά προέβη σε σύναψη συμφωνίας με τον Όμιλο Ιατρικού Κέντρου  Αθηνών, με  2 πακέτα ιατρικών παροχών:
α) Εξωτερικοί Ασθενείς και
β) νοσηλεία
για τα μέλη του σωματείου και των οικογενειών τους (σύζυγος, παιδιά, γονείς).

Στα πακέτα περιλαμβάνετε:  
  • Απεριόριστες Ιατρικές επισκέψεις στους εφημερεύοντες Γιατρούς στην κλινική Περιστερίου (Παθολόγο, Καρδιολόγο, Ορθοπεδικό, Χειρούργο) όλο το 24ωρο, όλο το χρόνο, με συμβολικό αντίτιμο 25€
  • Έκπτωση 15% στις επισκέψεις στα τακτικά ιατρεία σε όλες τις ειδικότητες στην κλινική Περιστερίου
  • Έκπτωση 30% σε διαγνωστικές εξετάσεις με επιπλέον για την κλινική Περιστερίου θα μπορείτε για πολλές εξετάσεις να χρησιμοποιείτε και το ταμείο ασφάλισης, με μηδενικές ή μικρές συμμετοχές
  • Δωρεάν χρήση της υπηρεσίας ασθενοφόρων (ΕΜS) σε περίπτωση έκτακτης εισαγωγής στην κλινική Περιστερίου
  • Δωρεάν χρήση συντονιστικού κέντρου για παροχή ιατρικών Πληροφοριών όλο το 24ωρο όλο το χρόνο
  • Προνομιακές τιμές σε chek up
  • Έκπτωση 10% στα έξοδα νοσηλείας στην κλινική Περιστερίου και επιπλέον για τη νοσηλεία θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε και τον ασφαλιστικό σας φορέα επιβαρύνεστε μόνο τη διαφορά που θα προκύψει.
Οι εξετάσεις που καλύπτει το ΙΚΑ στην κλινική Περιστερίου

Με παραπεμπτικό από το ταμείο χωρίς καμιά χρέωση



TRIPLEX ΚΑΡΔΙΑΣ, TRIPLEX ΑΓΓΕΙΩΝ,
ΑΞΟΝΙΚΕΣ
ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ- ΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΕΙΑ,
ΗΛΕΚΤΡΟΕΓΚΕΦΑΛΟΓΡΑΦΗΜΑ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ,
ΟΠΤΙΚΑ ΠΡΟΚΛΗΤΑ ΔΥΝΑΜΙΚΑ,
ΣΩΜΑΤΟΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΠΡΟΚΛΗΤΑ ΔΥΝΑΜΙΚΑ,
ΕΞΕΤΑΣΗ ΟΠΙΣΘΙΟΥ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΥ, ΤΥΜΠΑΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ,
ΗΛΕΚΤΡΟΝΥΣΤΑΜΟΓΡΑΦΗΜΑ, ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΠΡΟΚΛΗΤΑ ΔΥΝΑΜΙΚΑ.


Όλες οι παροχές θα ισχύουν με την επίδειξη της ονομαστικής κάρτας υγείας που θα παραλάβετε από το Σωματείο με την επίδειξη κάρτας μέλους και βιβλιαρίου υγείας αποκλειστικά στις 12 και 13 Μαρτίου.
 
Η προσωπική κάρτα υγείας παρέχετε ΔΩΡΕΑΝ σε όλα τα οικονομικώς εντάξει μέλη του Σωματείου.
read more “Σύναψη συμφωνίας μεταξύ Σωματείου Χειριστών Πειραιά και Ομίλου Ιατρικού Κέντρου Αθηνών”