Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011

Γενική Συνέλευση των μετόχων στον ΟΛΠ...

Την  Δευτέρα στις 6/6/2011 πραγματοποιήθηκε η εξ αναβολής Γενική Συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης στο χρηματιστήριο αξιών Αθηνών  ΟΛΠ ΑΕ.
Παρουσία του βασικού μετόχου ο Πρόεδρος και Διευθύνων κ. Γ. Ανωμερίτης, στην εισήγησή του ανέπτυξε τη δράση του ΟΛΠ για το έτος 2010 και τους στόχους της εταιρίας για το 2011.
Μεγάλη βαρύτητα και έμφαση έδωσε στο πρόγραμμα κρουαζιέρας που φαίνεται να είναι ο πρωταρχικός στόχος της εταιρίας.
  • Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο δίνει έμφαση στον κλάδο της κρουαζιέρας εξελίσσεται θετικά. Το 2011 είναι έτος κρουαζιέρας, αφού μετά την άρση του cabotage και για πλοία με μη κοινοτικές σημαίες, ο ΟΛΠ εκτελεί έργα αναβάθμισης σε όλο το λιμάνι και τους σταθμούς υποδοχής, ώστε να καταστεί ένα σύγχρονο home port.
Υπάρχει ο δεύτερος σταθμός κρουαζιέρα, ενώ θα ετοιμαστεί και τρίτος σταθμός εφόσον επιτευχθεί και ολοκληρωθεί το 5* ξενοδοχείο, με στόχο να αποτελέσει κόμβο το λιμάνι του Πειραιά.

Στην εισήγηση του αναφέρθηκε στο Ευρωπαϊκό μοντέλο λιμένων που το 96% ανήκει σε Δημόσιο και Δήμους.
Στην Ελλάδα τα ελληνικά λιμάνια, λειτουργούν
α) ως Δημόσια Αρχή,
β) ως χρήστες και
γ) ως πάροχοι.
οφείλουν:
1. Να διατηρήσουν κατά 51% το δημόσιο ιδιοκτησιακό τους χαρακτήρα και να μετατραπούν σε πλήρεις Αρχές Λιμένων
2. Να παραχωρήσουν τμήματα των εκτάσεών τους ή δραστηριοτήτων τους σε ιδιώτες επενδυτές, εφόσον αυτοί δημιουργούν νέες υποδομές, με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης
3. Να δημιουργηθεί άμεσα “Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων

Κλείνοντας την ομιλία του τόνισε:

"Το “θατσερικό” μοντέλο πλήρους ιδιωτικοποίησης λιμένων εγκαταλείφθηκε και από τους πιο φανατικούς οπαδούς του.
Το κρατικό μοντέλο της πελατειακής δημοκρατίας έχει ήδη ξεπερασθεί και απαιτεί μεταρρυθμίσεις.
Αν σήμερα μπορούμε να δούμε λίγο ψύχραιμα την προοπτική της λιμενικής βιομηχανίας, πέρα από τα βραχυχρόνια εισπρακτικά αδιέξοδά μας, η λύση είναι μία: Η διατήρηση του δημόσιου ιδιοκτησιακού χαρακτήρα των εθνικής σημασίας λιμένων, με στόχο την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων της χώρας και η παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές νέων λιμενικών έργων και υπηρεσιών μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Στο θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άλλο μοντέλο δεν χωρεί, όπως πρόσφατα συζητήσαμε και συμφωνήσαμε όλοι στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Λιμένων Ευρώπης (ESPO). Και όλα αυτά υπό δύο όρους: του πλήρους σεβασμού και προστασίας τους θαλάσσιου και αστικού Περιβάλλοντος και των κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στις λιμενικές υπηρεσίες και τις επιχειρήσεις, έστω και μέσα στα περιοριστικά πλαίσια της δημοσιονομικής κρίσης."

Ο βασικός μέτοχος (Γενικό Γραμματέας του Υπουργείου) συμφώνησε με την εισήγηση και τους στόχους του ΟΛΠ που ανέπτυξε ό Πρόεδρος και διευθύνων.

Παρακάτω θα εκθέσω σκέψεις, συμπεράσματα και εκτιμήσεις δικές μου....
  1. Βλέπουμε πως ο Διευθύνων όντως κάνει επενδυτικές προσπάθειες μεγάλου μεγέθους που αφορούν την κρουαζιέρα. Μέχρι εδώ καλά. Τι γίνετε όμως με το εμπορικό Λιμάνι;;; Υπάρχουν άλλες βλέψεις και σχέδια;;;
  2. Να παραχωρήσουν τμήματα των εκτάσεών τους ή δραστηριοτήτων τους σε ιδιώτες επενδυτές, εφόσον αυτοί δημιουργούν νέες υποδομές, με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης.    Δηλαδή;;; Αυτό κι αν είναι άκρως ανησυχητικό!!!
  3. Διάσταση απόψεων μεταξύ ΟΛΠ ΑΕ και Υπουργού Οικονομικών. Ο κ. Παπακωσταντίνου μιλάει για συνολική παραχώρηση ενώ ο κ. Ανωμερίτης με τη στήριξη του ΥΘΥΝΑΛ μιλάει για παραχώρηση μέχρι του ποσοστού 51%. Κεντρικό συμπέρασμα είναι πως ο ΟΛΠ σε καμιά περίπτωση δεν θα παραμείνει όπως είναι σήμερα.
Και τώρα στα δικά μας θέματα...
Ποια θεωρεί ο συνδικαλιστικός φορέας κόκκινη γραμμή;;;
Θεωρεί η ΟΜΥΛΕ αρκετή την εξαγγελία μερικών στάσεων εργασίας και δυο εικοσιτετράωρες για την ανατροπή των σχεδίων της εργοδοσίας και του κράτους;;;
Το προηγούμενο βατερλό με την παθητική στάση που κράτησε, το ξέχασε;;;
Μάθημα κανένα δεν πήρε και εξακολουθεί να λειτουργεί με κινήσεις καρμπόν;;;
Μήπως τελικά η παθητική στάση που κρατά δεν πείθει κανέναν εργαζόμενο;;;
Γιατί δεν γίνονται  κινήσεις από κοινού με όλους τους εργαζόμενους στο λιμάνι;;;
Αυτές και άλλες πολλές ερωτήσεις ζητάνε άμεσες απαντήσεις...

Δεν υπάρχουν σχόλια: