Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

Ξανά εργατικό ατύχημα στον προβλήτα ΙΙ... Φτάνει πια!!!

Κατά την την πρωινή βάρδια στη γειτονική (παραχωρημένη στην cosco) προβλήτα ΙΙ, έγινε εργατικό ατύχημα. Κατά την πορεία ενός οχήματος στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων (ΟΣΜΕ), συγκρούστηκε με ένα δεύτερο μηχάνημα ίδιου τύπου.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, το ένα μηχάνημα έπεσε φρεναριστό αλλά με ταχύτητα στην καμπίνα του δεύτερου οχήματος. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης, ήταν να αποκολληθεί ο θάλαμος χειρισμού από τον κύριο κορμό του μηχανήματος και να αιωρείται από τα συρματόσχοινα ασφαλείας.
Στο μηχάνημα που δέχτηκε το χτύπημα επέβαινε ο χειριστής του μηχανήματος και ένας εργαζόμενος εκπαιδευόμενος χειριστής, ο οποίος παρακολουθούσε τους χειρισμούς.
Κατά το χτύπημα ο εκπαιδευόμενος έπεσε από ύψος 9 μέτρων αλλά για καλή του τύχη έπεσε επάνω στο container που μετέφερε το μηχάνημα και ουσιαστικά να σταματήσει την καθοδική πτώση στο έδαφος.
Ο τραυματίας αλλά και ο χειριστής (για προληπτικούς λόγους) μεταφέρθηκαν άμεσα στο Θριάσιο νοσοκομείο.
Ο τραυματίας έχει σπάσει το χέρι και κάταγμα στο μηριαίο οστό....
Για εμάς που βιώνουμε καθημερινά τους κινδύνους και με δεδομένο ότι ένα παρόμοιο συμβάν έγινε το 2000 με θανατηφόρα κατάληξη συναδέλφου, θεωρούμε βέβαιο ότι ο άτυχος εργαζόμενος στάθηκε αφάνταστα τυχερός!!!
Ευχόμαστε όλοι ολόψυχα ο τραυματίας να έχει ταχεία ανάρρωση.
Να αναφέρω επίσης ότι οι εμπλεκόμενοι στο συμβάν εργαζόμενοι δεν ήταν της ΣΕΠ αλλά της diakinisis port θυγατρική του ομίλου ΕΛΓΕΚΑ (Συμφωνία ΕΛΓΕΚΑ-COSCO PCT) 
Αυτό είναι το ένα κομμάτι που αφορά το συμβάν.
Δεν θα επεκταθώ παραπάνω  αλλά θα περιμένω το πόρισμα της επιθεώρησης εργασίας, προκειμένου να δοθούν τα ακριβή αίτια αλλά και να διερευνηθούν κάποια επί μέρους δευτερεύοντα ζητήματα.
Εκείνο όμως που θα καυτηριάσω είναι ότι παρόμοιο συμβάν στην εν λόγο προβλήτα ΙΙ είχαμε και τον περασμένο Μάιο με σοβαρότερους τραυματισμούς (Βλέπε εδώ)   πάλι με εκπαιδευόμενο σε ίδιου τύπου μηχάνημα!!!
Θα καυτηριάσω επίσης ότι τα ατυχήματα στο λιμάνι δεν είναι μια στο τόσο αλλά συνεχή!!!
Πρόσφατα πάλι στην προβλήτα ΙΙ είχαμε συμβάν που εργαζόμενος ανέλαβε να χειριστεί μηχάνημα περονοφόρο (με πτυχίο μηχανολόγου) και κατά την ανύψωση εργαζόμενου σύνθλιψε τα δάχτυλα άλλου εργάτη. (ΒΛΕΠΕ ΕΔΩ)
Υπάρχουν και άλλα δευτερεύουσας σημασίας, εξίσου όμως σημαντικά.
Θα πρέπει κάποιος φορέας όπως το Υπουργείο Ανάπτυξης που έχει την αρμοδιότητα και την ευθύνη για θέματα του κλάδου, επιτέλους να βάλει πιο σκληρούς κανόνες σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση χειριστών αλλά και το χειρισμό μηχανημάτων!!!
Επιβάλλεται οι εργοδότες να σταματήσουν την καταστρατήγηση των νόμων, διαφορετικά στέλνουν εν γνώση τους εργαζόμενους στο στόμα του λύκου.
Για πολλοστή φορά θα ξαναπώ ότι το λιμάνι είναι χώρος υψηλού κινδύνου και ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ όσοι κινούνται και εργάζονται αφενός να έχουν αμέριστη προσοχή αφετέρου θα πρέπει να έχουν πλήρη επάρκεια γνώσεων σε θέματα ασφάλειας και χειρισμού.
Τέλος θα πω σε όλους τους καρεκλοκένταυρους ξερόλες, κριτές δικαστές και εισαγγελείς των πάντων, ότι ο χειρισμός μηχανήματος έργου δεν είναι απλή υπόθεση εργασιακής ρουτίνας αλλά πολλές φορές το αντίτιμο το πληρώνουμε  με αίμα!
Ο κλάδος των χειριστών έχει ήδη πληρώσει με αίμα την αχόρταγη κερδοσκοπία των εργοδοτών πολλές φορές!

Φτάνει πια!!!

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δέν αρκεί μόνο το δίπλωμα από ΑΕΙ η ΤΕΙ. Απεδείχθη ότι ο χειρισμός τους είναι ανεπαρκής. Εδικά σ' αυτόν τον χώρο με ειδικής μορφής ανυψωτικά, και πολύ μάλλον όταν ανυψώνεις εργαζόμενο. Στο ΠΔ 70/90 (που δεν έχει πεδίο εφαρμογής εδώ) αναφέρεται ότι ο χειριστής πρέπει να έχει 5ετή εμπειρία.
Και πολλά άλλα....

ΒΑΣΙΛΗΣ (Γ/Γ- ΟΛΠ) είπε...

Αγαπητέ μου φίλε, είσαστε καταρτισμένος και ενημερωμένος!!!
Αν κατάλαβα καλά, αναφέρεστε στο παλιότερο ατύχημα, από διπλωματούχο μηχανολόγο ΤΕΙ...
Δυστυχώς υπάρχει νομικό κενό για το δικαίωμα χειρισμού μηχανημάτων σύμφωνα με το 499/91 και τον 6422/34..
Στο άρθρο 48 του ΠΔ 70/90 που αναφέρεστε, (Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε στους λιμενικούς χώρους να είναι Ευαγγέλιο των τεχνικών ασφαλείας και της εταιρίας μαζί με τον 1568/85) αναφέρει "καλαθάκι".
Δυστυχώς στην προκειμένη περίπτωση η ανύψωση εργαζόμενου έγινε με περονοφόρο και πρόχειρη κατασκευή μη εγκεκριμένη.
Όσο για το πρόσφατο συμβάν συμφωνώ μαζί σας ότι η εμπειρία είναι καταλυτικός παράγοντας για την αποφυγή ατυχημάτων και την εύρυθμη λειτουργία εργασιών του Λιμανιού.

Ανώνυμος είπε...

Ερχεται η επιθεωρηση εργασιας και βγαζουν εξω τον κοσμο για να μην φανε προστιμο,μιλανε για προγραμμα υπαρχει αν υπαρχει γιατι στελνετε SMS δυο ωρες πριν τις βαρδιες;οι κυριοι εργολαβοι [**********, *********, **********, **********]γιατι τρομοκρατουν τον κοσμο η κατεβα τωρα για δουλεια η απολυεσαι,γιατι βαλατε τον κοσμο να υπογραψει για 16 ημερομισθια η οπως σας βολευει να την ονομαζετε εκ περιτροπης εργασια ενω ολοι δουλευουν παραπανω γιατι δε πληρωνετε τις υπερωριες γιατι δε πληρωνετε τις αργιες,τα νυχτερινα τις διπλοβαρδιες αν η cosco πληρωνει αυτα τα χρηματα τοτε η τα τρωει η DIAKINISIS PORT η οι κυριοι εργολαβοι.γιατι υπαρχει μισθολογικη διαφορα χειριστων Διακινισις εργολαβων εναντι χειριστων COSCO;Ειναι παρα πολυ απλο πανε σε καποιες αλλες τσεπες αντι τα χρηματα να φτασουν στο προσωπικο.ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ COSCO KAI THΣ DIAKINISIS PORT ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΣΤΑΛΕΙ ΦΑΚΕΛΛΟΣ ΜΕ VIDEO, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΑΘΗΝΩΝ